Dobrovoljno zdravstveno osiguranje za vreme boravka u inostranstvu (putno zdravstveno osiguranje) pruža zaštitu za slučaj iznenadne bolesti i povreda za vreme boravka u inostranstvu.

Građani Srbije nemaju obavezu posedovanja polise putnog zdravstvenog osiguranja prilikom putovanja u najveći broj zemalja članica Evropske unije, ali u koju god zemlju da pođete, važno je da se osećate sigurno. Napominjemo da neke ambasade traže polisu putnog zdravstvenog osiguranja kao uslov za dobijanje vize.

Društva za osiguranje nude ovaj vid osiguranja državljanima Srbije i strancima koji imaju prijavljeno prebivalište ili boravište u Srbiji.

Strani državljani ne mogu da koriste ovo osiguranje na teritoriji Republike Srbije, kao ni u zemlji u kojoj imaju prijavljeno stalno prebivalište.

Važno je da se prilikom ugovaranja međunarodnog putnog zdravstvenog osiguranja obratite profesionalnom posredniku u osiguranju, iz razloga što turističke agencije, po pravilu, sarađuju samo sa po jednim društvom za osiguranje čiji uslovi za putno osiguranje mogu da za vas ili vašu porodicu budu neodgovarajući.

Vrste polisa:

1. Individualna polisa

Osigurava se samo jedna osoba čije je ime navedeno na polisi i to na putovanju do odredišta koje ste naveli kao „ime zemlje u koju putujete“ ili je navedeno kao „geografsko područje pokrića“.

2. Porodična polisa

Porodična polisa je ugovaranje koje se preporučuju porodicama koje putuju zajedno. Uz ove polise dobijaju se najveći popusti i povlastice sve do toga da se za decu do 18 godina ugovara besplatno osiguravajuće pokriće.

3. Grupna polisa

Uslovima za međunarodno putno osiguranje kompanija za osiguranje definiše se šta se podrazumeva pod grupom koja zajedno putuje (po pravilu – deset i više osoba)

Savetuje se da, obzirom da grupna polisa glasi na ime jednog od putnika (kao Ugovarača osiguranja/Osiguranika), ostali članovi grupe putnika iskopiraju primerak polise za sebe. Time se omogućava članovima grupe da u slučaju da dožive osigurani slučaj kada se kreću samostalno mogu da koriste ugovoreno osiguravajuće pokriće.

4. Multipolisa

Polisa za više odlazaka u inostranstvo u toku jedne godine korisna je za ljude koji često putuju u inostranstvo. 

Godina se računa od 00:00 sati dana kada počinje osiguranje, a završava u 24:00 365. dana.

Na vaš zahtev, možemo da vodimo evidenciju o broju dana provedenih u inostranstvu, kako ne biste premašili ugovoreni broj dana za koji važi pokriće multipolise.

Postoje i osiguravajuća pokrića kao sastavni deo korišćenja platnih kartica, odnosno paketa računa poslovnih banaka. U svakom slučaju, obratite nam se da po vašem ovlašćenju proverimo da li osiguravajuće pokriće važi za konkretnu zemlju/teritoriju i da li vam je ostalo dovoljno dana osiguravajućeg pokrića za planirano putovanje.

Osnovno osiguravajuće pokriće podrazumeva:

– Medicinska asistencija

– Putna asistencija

– Pravna i finansijska asistencija

Medicinska asistencija je osiguranje koje pokriva hitne, neophodne i uobičajene troškove za svakog osiguranika u slučaju iznenadne i nepredviđene telesne povrede, bolesti ili smrti nastale u toku putovanja izvan zemlje prebivališta, do limita koji su ugovoreni polisom osiguranja i uslovima osiguravača.

Usluge putne asistencije uz doplatak od 30% do 50% na osnovnu premiju putnog zdravstvenog osiguranja, vama i vašoj porodici možete obezbediti pomoć koja u određenim situacijama može da bude dragocena.

Ako je ugovoreno pre odlaska u inostranstvo, asistentska služba društva, odnosno međunarodna asistentska kompanija, obezbediće sledeće usluge putne asistencije:

  1. Informisanje pre putovanja
  2. Povratak dece koja su ostala bez staranja
  3. Administrativnu pomoć u slučaju gubitka ili krađe putnih dokumenata
  4. Pronalaženje i preusmeravanje prtljaga
  5. Slanje hitnih poruka
  6. Usluge prevodioca
  7. Informacije o šlep službi i automehaničarskim radionicama
  8. Pomoć i plaćanje naknade troškova usled kašnjenja avio – leta.

Dopunsko osiguravajuće pokriće podrazumeva:

– Osiguranje za slučaj odustanka od ugovora o putovanju

– Osiguranje od posledica nesrećnog slučaja

– Osiguranje od odgovornosti za štetu prouzrokovanu trećim licima

– Osiguranje za slučaj uništenja ili krađe stvari


Dve stvari koje nikako ne biste trebali da radite su:

1. Nikako ne idite u zdravstvenu ustanovu za koju niste proverili da je u mreži koju pokriva vaš osiguravač. U suprotnom nije izvesno da će vam troškovi biti refundirani ma koliko tvrdili da je intervencija bila hitna.

2. Ne plaćajte troškove lečenja ukoliko imate pravo da se troškovi direktno naknade zdravstenoj ustanovi.